13 februari 2015

Van 16 t/m 18 februari vindt de eerste editie van The Low Show plaats in het Machinegebouw; een B2B mannenkleding en lifestyle beurs voor de Benelux. Tientallen merken, zoals Barbour, Fjällräven en Red Wing Shoes zullen hier hun collecties voor het najaar van 2015/2016 tonen aan een professionals in de mode branche.

Kenneth Jaworski, de initiatiefnemer, vond dat dat Nederland klaar was voor een beurs die exclusief op mannenmode is gericht. Hij wil  met The Low Show met name ook de stoerdere en authentiekere kleding introduceren op de Benelux markt. Door de kleinere opzet is er bovendien ook plek voor opkomende merken met een beperkter budget.

“The Low Show moet het voor mannen mogelijk maken hun eigen stijl te vinden. Dit mis ik ook in winkels. In Nederland heb je weinig winkels die puur een eigen identiteit hebben en zich niets van trends aantrekken. Je ziet het wel steeds vaker, maar het is nog steeds beperkt.”, aldus Jaworski in een interview met Fashion United.