6 april 2012

Op 1 april was er om 21:00 een 3D-projectie te zien op de gevel van de Gashouder. De 3D-projectie verbeeldde The Human Age: een tijdperk waarin het gaat over mensen, samenwerken en het ontdekken en stimuleren van talent. Ter viering van het nieuwe merk Experis, ontstaan vanuit het samengaan van personeelsbemiddelaars Vitae, Elan en Jefferson Wells, werd de projectie getoond. Naast de relaties uit het netwerk van Experis, konden ook buurtbewoners, Amsterdammers en kunstliefhebbers deze 3D-beleving bewonderen.

De opdracht voor de 3D-projectie ging naar het internationaal opererende productiebedrijf PostPanic. Jules Tervoort, executive producer van PostPanic: “Experis vroeg ons The Human Age uit te beelden, een ambitieuze opdracht. We hebben dit uiteindelijk in een abstract verhaal samengevat in drie minuten. De tweede uitdaging was de nieuwe stap in 3D-projectie door een cilindrisch object als de Gashouder te gebruiken voor een abstracte en heel grafische vertelling. De nadruk ligt op de kracht van het medium 3D-projectie mapping waarbij het gaat om impact en illusie en een gebouw onderdeel maken van een verhaal.”

Klik hier om het filmpje van de 3D-projectie te zien.